Marathonplannen

433d9f16-25d9-4024-8be6-152e1a59c7e5_marathontr-ining1-150x92

 

Met marathonplannen voor het voorjaar ben je deze weken serieus aan het lopen geslagen. Heb jij alles goed op een rijtje?

Wie een voorjaarsmarathon wil lopen, moet de komende periode echt aan de bak. Met een goed schema gaat je dat vast lukken. Nu is het nog zaak om de laatste twee weken door te komen, want dat is echt andere koek.

Veel lopers kunnen zich niet voorstellen dat ze nog maar weinig hoeven te doen in die laatste twee weken voor de wedstrijd. En is een wedstrijd of lange duurloop in het voorlaatste weekend nog een goede optie?

Wat ons betreft word je daar geen snars beter van. Sterker, in de laatste tien kilometer van je marathonwedstrijd gaat je dat bezuren. Omdat je alle reserves in die fase van de wedstrijd goed kunt gebruiken, kun je in de laatste twee weken beter enorm veel gas terugnemen. Net als toppers dat ook doen. Wat zal je dan lekker uitgerust aan de start verschijnen…

Denk je in die periode dat je juist nog wat tekort komt en gaat het van binnen knagen? Helaas, het is dan echt te laat om daar nog wat aan te doen, dus vergeet het maar. Bovendien: het valt waarschijnlijk allemaal reuze mee, met die conditie van jou.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *